Když se po ukončení dědického řízení přišli dědicové britského chirurga Harolda Carra, který zemřel v roce 2007, ujmout svého majetku, čekalo je skutečně obrovské překvapení.
V Newcastlu platil pan doktor tak trochu za podivína, kolem kterého se spřádaly různé fámy. Jedna z nich hlásala, že je majitelem staré bugatky. Ale nikdy se v ní ulicemi města neprojel, nikdo ji nikdy neviděl.

Vzácný automobil Bugatti 57S Atalanta stál skoro půl století netknutý v garáži Zdroj snímku: BBC News |
Když tedy přišli dědicové do jeho domu, našli jej zavalený krabicemi a bednami s lékařskými přístroji a zařízeními. Mezi tím bylo na 1500 sudů piva a spousta dalších neuvěřitelných věcí, jako třeba dešifrovací zařízení z II. světové války.
To největší překvapení je však čekalo v garáži. Pod vrstvou prachu tam stál skvost – automobil Bugatti 57S Atalanta s číslem podvozku 57502 z roku 1937. Automobilka vyrobila pouhých sedmnáct exeplářů tohoto modelu. Vůz si tehdy objednal a koupil britský automobilový závodník Earl Howe. A právě tuhle bugatku za 895 liber (v přepočtu na dnešní kurz by to bylo asi 15 500 liber) v roce 1955 Harold Carr, který za II. světové války sloužil jako válečný lékař, koupil. Několik let s ním potom jezdil, než jej v roce 1960 definitivně odstavil. Auto stálo dlouhé roky v garáži, na má tachometru pouhé 26 284 míle, což je 42 299 kilometrů. Navíc je jako nové, 99 % dílů je původních.
Těchto nádherných automobilů, které mohly dosahovat rychlosti až 200 km/h se vyrobilo pouhých sedmnáct Zdroj snímku: BBC News |
Vedle ní vlastnil i další zajímavé automobily. Například klasický Aston Martin už dědicové prodali „jen za několik desítek tisíc“ a také legendární Jaguar E. Ten byl však v žalostném stavu.
Odborníci předpokládají, že při aukci, na které se bude skvostná bugatka 7. února 2009 v Paříži prodávat, její cena určitě nebude nižší jak tři milióny liber, ale může vyskočit až k 4,7 miliónu liber, a to i přes současnou světovou finanční krizi. Bugatti 57S Atalanta by se tak stala nejdražším automobilem, který byl kdy prodán ve veřejné dražbě. A díky extrémně nízkém počtu najetých kilometrů, původnímu stavu i vynikajícímu „rodokmenu“ této bugatky se to dá předpokládat – ale přece jen, počkejme si do 7. února...
Autor: MiM